Hidup Ini Terlalu Sukar Untuk di Mengertikan

Monday, November 15, 2010

Today is monday

Lamernyer aku tak mencoretkan sesuatu dalam blog ni..aku terlalu bizi rasanyer (ye ke?)...waktu ni aku masih lagi bergelumang dengan kerja-kerja yang diamanahkan kepadaku..hurmmm..banyaknyer nak kena siapkan...esok orang sudah ramai yang mula bercuti untuk sambutan Aidiladha..tahun ni kali kedua aku raya kat shah alam..kali pertama masa aku pregnant 9 bulan..aku beraya ngan hubby je..aku masak hidangan yang biasa dihidangkan pada pagi raya...ada la jugak terasa mood raya walaupun masa tu cuma beraya berdua...tahun ni aku tak balik mana-mana sebab minggu lepas raya aku perlu ambik cuti untuk balik Terengganu..adikku bakal mendirikan rumah tangga dengan gadis pilihannnya..terpaksalah aku berkorban...aku tak tahu lagi nak masak apa untuk hidangan pagi raya nanti..huhuhu..cedey la plak raser...walaupun dah berumahtangga..tapi aku tetap rindukan masakan mama kat kampung..aku rindukan suasana beraya di desa bersama keluarga tersayang...ish terlebih emosi la plak...



Bila tibanya raya haji ni...ingatanku pada arwah atuk yang ku sayangi kembali menjelma...sudah menjadi kewajipannya sebagai salah seorang imam di kampung..dia ditugaskan untuk menjadi tukang sembelih binatang korban...kenangan terakhir aku dengannya sewaktu aku adik beradik buat pertama kalinya korbankan lembu dan tukang sembelihnya adalah atukku sendiri...tergiang-ngiang di telingaku suaranya mengajarkan kami niat untuk berkorban..tapi itu semua sudah tinggal kenangan..kenangan manis bersama orang tersayang...semoga roh atuk sentiasa aman di sana dan ditempatkan bersama-sama dengan orang-orang yang beriman...Amin...




No comments:

Post a Comment